Testimonials

“De energietransitie brengt veel onzekerheden en uitdagingen met zich mee. De HRO gedragspatronen helpen ons als netbeheerder – ook onder deze ver- anderende omstandigheden – betrouwbaar te blijven presteren en continu te blijven leren. Dit merken onze mensen in het veld, op onze kantoren maar ook in de bestuurskamer houden deze gedragspatronen ons scherp.”
Judith Koole, COO Stedin Groep

'Wat ik steeds de kracht van het verhaal vind is dat delta 5 'cultuur' tot een hanteerbaar begrip maakt wat gediagnostiseerd kan worden en waar practische interventies op ontworpen kunnen worden',
Thom Albers, Corporate Director Strategy FrieslandCampina

'De delta 5 aanpak is zeer effectief: in korte tijd is de hele set aan ongeschreven regels omgebogen’
Acronius Hettinga, Director Manufactoring FrieslandCampina

'Verplicht jezelf tot een gezonde opfrisbeurt in je managementstijl na het werken met Johan Boudewijns' onderzoeksresultaten',
Carl Sinnige, Vice President Passenger Services, KLM

'Ik werk ruim 40 jaar voor dit bedrijf. We zijn altijd bezig geweest met veiligheid. Het is met het HRO verandertraject voor het eerst echt gelukt om een verbetering te realiseren in cultuur, mindset, houding en gedrag. Ik ben blij dat ik dit mee mag maken'. Leo in 't Veld, Hoofd uitvoering M&A Stedin Groep

'Het is voor het eerst dat ik een methodiek en werkwijze heb gezien die werkelijk handen en voeten geeft aan het altijd lastige begrip 'cultuurverandering'. Ik vind het een intelligente en ingenieuze methode', 
Brune Riemeijer, Afdelingsmanager, Provincie Gelderland

'Het zijn de ongeschreven regels waarmee we uiteindelijk van Good to Great komen',
Hans Wilkes, lid Hoofddirectie Reaal Verzekeringen.

'Hoewel ik al heel lang bezig ben met communicatie heeft de training mij weer een stuk de ogen geopend. De oefening van echt contact maken was verbijsterend in zijn eenvoud, en toch zo moeilijk om in de praktijk toe te passen. Bedankt voor de veiligheid die jullie geboden hebben om lastige situaties te kunnen oefenen, en individuele aandacht die jullie voor ieder van ons hadden. Het is echt een gave om aan te voelen wat een ieder nodig heeft', deelneemster open training.

'Ik ben al 3 jaar bezig een open communicatie te krijgen. Jullie krijgen dat in 2 uur voor elkaar. Ongelofelijk', D. Maas Rechtbank Zwolle

'Hoe vergoot ik mijn kansen om in 5 minuten de directie van ons bedrijf te overtuigen een wezenlijk ander standpunt in te nemen? Wanneer kan ik beter even mijn mond houden in plaats van inhoudelijk reageren? Met dit soort vragen kwam ik in gesprek met Nils Roemen. Ook omdat ik het gevoel heb dat ik vaak inhoudelijk sterke argumenten heb, maar ik ervaar dat ze soms impact missen.In 4 theater-sessies met een coach en een acteur heb ik actief geëxperimenteerd en werd ik uitgedaagd verschillende dingen uit te proberen. Niet bedenken maar ervaren wat overtuigend is en overtuigend overkomt. Dat spelen en uitproberen is eng, want de acteurs zijn vlijmscherp en hebben al je trucjes door. En met vallen en opstaan leer je voelen wat werkt en wat niet. Een belangrijke les voor mij was "de kracht van minder": minder bewegen, minder woorden … maar wat je zegt en wat je uitstraalt aan laten komen. Dat kan geen boek je vertellen, dat moet je aangaan en ervaren!'
Robin Van Kippersluis, Knowledge Officer SNV, Netherlands Development Organisation.

'Wat ik geleerd heb is dat ik als manager niet alleen moet handelen op basis van wat ik denk dat goed is. Ik moet denken vanuit het effect dat mijn gedrag heeft op mensen die ik aanstuur'. Wim Lem, manager bij de Belastingdienst.